Zatrudniajcie Ukrainców, bo tanio…

Zatrudniajcie Ukrainców, bo tanio…

Jest to komentarz jednego z czytelników gajówki na temat ukraińskich pracowników.
Admin.

Przez kilkanaście lat prowadziłem firmę budowlaną w Hiszpanii. Potrzebowałem ekipy do postawienia domu i zgłosili się Ukraińcy. Jak zwykle gadka-szmatka, moja babka była Polką, ja postawił sobie dom i dzieduszkie i wszystko umiem.

Ponieważ brakowało rąk do pracy, przyjąłem ich, oczywiście na ogólnych zasadach. Okazało się, że cała ekipa to niewykwalifikowani pomocnicy, a nie majstrowie. Wreszcie poprosili o prace pomocników, rozrzuciłem ich po budowach i zostali.

Po miesiącu zaprosili mnie na imieniny. Zapomniałem dodać, że musiałem wynająć im mieszkanie, bo nie mieli gdzie mieszkać.

Jak się popili, to zaczęło się: okrzyki „za Banderę”, „za UPA”… Na imieninach pojawili się nowi ludzie i jeszcze po kilku głębszych powiedzieli mi, że to właśnie kuriennyj, a u mnie pracuje część kurenia, a do Madrytu przyjechała sotnia w pełnym składzie. Był tam lekarz, oficer wychowawczy i ichnie UB.

Powiem szczerze ze mnie zamurowało, a gdy jeszcze później ich oficer wychowawczo-polityczny zaczął mnie uświadamiać o imperium ukraińskim, i jakich to okrucieństw doznali od Polaków, i jaki to Polak niedobry – wyszedłem.

Po kilku latach ich spotkałem; sotnia dalej istniała i zajmowali się ochroną dyskotek, czyli wymuszaniem okupu.

Na miejscu pracodawców i służb przyglądałbym się Ukraińcom, to taż są terroryści i przybywają nie wiadomo w jakim celu.

panesdeandres

Skomentuj

