Miyamoto Musashi – Testament

Miyamoto Musashi – Testament

https://i1.wp.com/img19.imageshack.us/img19/2834/kmzyzmtu3mdasmza1mdazfm.jpg

Miyamoto Musashi – Testament

Nie posiadam rodziców, z nieba i ziemi czynię swoich rodziców.
Nie posiadam domu, głębia mojej duszy jest moim domem.
Nie posiadam mocy boskiej, z uczciwości czynię moją moc.
Nie posiadam bogactw, pokora jest moim bogactwem.
Nie posiadam mocy magicznej, wewnętrzna moc jest moją magią.
Nie posiadam życia ani śmierci, z wieczności czynię moje życie i śmierć.
Nie posiadam ciała, odwaga to moje ciało.
Nie posiadam oczu, błysk światła to moje oczy.
Nie posiadam uszu, z rozsądku czynię moje uszy.
Nie posiadam kończyn, z zapału czynię moje kończyny.
Nie posiadam prawa, z własnej ochrony czynię moje prawo.
Nie posiadam strategii. Swoboda by zabić i swoboda by zwrócić życie to moja strategia.
Nie posiadam zamiaru, dogodna sposobność jest moim zamiarem.
Nie posiadam cudu, tylko prawo jest moim cudem.
Nie posiadam zasad, z adaptacji wszystkich rzeczy czynię moje zasady.
Nie posiadam taktyki, z istnienia pustki czynię moją taktykę.
Nie posiadam talentu, z szybkiego umysłu czynię mój talent.
Nie posiadam wrogów, z roztargnienia czynię mojego wroga.
Nie posiadam przyjaciół, mój umysł jest moim przyjacielem.
Nie posiadam zbroi, z życzliwości i sprawiedliwości czynię moją zbroję.
Nie posiadam zamku, nieporuszony duch jest moim zamkiem.
Nie posiadam miecza, nieporuszony umysł jest moim mieczem.

Musashi Miyamoto –  japoński rōnin, twórca szkoły walki dwoma mieczami niten’ichi-ryū (jap.: „styl – dwa nieba jako jedność”), autor Gorin-no Sho (Księgi pięciu kręgów,
Musashi wygrał swój pierwszy pojedynek w wieku 13 lat. W swoim życiu stoczył ponad 60 udokumentowanych pojedynków i nigdy nie został pokonany przez żadnego szermierza. Brał udział w wielu wojnach. Jego pośmiertne imię buddyjskie – Niten.

http://www.samurai-archives.com/musashi.html

Skomentuj

