Poznaj Trolla cz. II.

1. ‚opluwacze’ – piszą posty typu: ‚ale głupoty’, ‚moherowe berety’, ‚idź do szkoły’ czy inne, wulgarne. Ich zadaniem jest demotywowanie autora tekstu, przeszkadzanie w dyskusjach, zniechęcanie do dzielenia się linkami / materiałami, czy w końcu sprawianie wrażenia, iż dany pogląd jest marginalnym. A to wszystko dlatego, ponieważ opluwacze bardzo często albo występują gromadnie, albo jest to jedna osoba która korzysta z wielu zmiennych nicków.

2. ‚psychiatryczni’ – typ trolla internetowego / osoby na etacie, który szczególnie uaktywnił się po katastrofie w Smoleńsku. Piszą oni posty w stylu: ‚lecz się’, ‚ale głupoty piszesz, masz paranoję’ czy w końcu: ‚polecam leczenie psychiatryczne’. Zastanawiające jest to, iż posty te, najczęściej krótkie, są pisane według konkretnego szablonu tak, jakby pisała je stale ta sama osoba. Dziwne jest to, iż posty te często się powtarzają, zmienia ulegają tylko niektóre słowa. Zupełnie tak, jakby były one czerpane z kilku gotowców, schematów, z dodatkiem niewielkiej inwencji autora takiego postu / komentarza. Psychiatryczni – albo pospolite trolle (najczęściej) albo osoby piszące za pieniądze (rzadziej) występują także w sposób stadny. Jakie jest ich zadanie? Spełniają oni ważną pozycję w wojnie informacyjnej o prawdę. Mają oni za zadanie ośmieszenia poglądów, ludzi, których wpisy komentują w oczach innych czytelników. Często opieranie się na naukowych, niezależnych ekspertyzach nazywają teoriami spiskowymi, aby od razu zaklasyfikować negatywnie dany pogląd i go ośmieszyć w oczach innych.

3. ‚groziciele’ – grożą kodeksem karnym, prokuraturą, czasami wypowiadają groźby karalne. Co ciekawe, występują niemal wyłącznie w pojedynkę. Starają się przy tym zachować śmiertelnie poważny ton wypowiedzi, co jest groteskowe i wręcz śmieszne. Ich celem jest oczywiście wybadanie terenu, czyli sprawdzenie odporności psychicznej autora tekstu, który komentują. No i oczywiście zastraszanie.

4. ‚pseudo racjonaliści’, czyli antyspiskowcy. Ludzie, którzy największą wiarę pokładają w rządach, politykach, służbach, urzędnikach, oficjalnej nauce czy oficjalnej wiedzy, pomimo oczywistych i logicznych znaków, że te sfery są zakłamane do granic możliwości. Stosują oni bardzo szeroki wachlarz środków:
-przedstawianie fałszywych wyników badań, preparowanie danych;
-brak reakcji na argument, iż oficjalna nauka bądź stan wiedzy są zależne od widzimisię wielkich koncernów, polityków, grup wpływu;
-zastraszanie, wampiryzm energetyczny, szantaż emocjonalny, testowanie granic, toksyczne wpisy, granie na emocjach, socjotechnika i najróżniejsze metody manipulacji.
-sprawianie wrażenia, iż ich poglądy są racjonalne, sprawianie wrażenia specjalizacji w danych dziedzinach, bycia ekspertem czy w końcu wrażenie rzetelności i obiektywizmu.

zadaniem pseudo racjonalistów jest ośmieszanie danych poglądów w oczach innych i niszczenie, demotywowanie ich autorów, osiągnięcie stanu psychicznej dominacji, wyżywanie się, przypisywanie szufladek typu: teorie spiskowe itp. Chodzi tutaj o zwalczanie konkurencyjnych poglądów. Dyskusja z takimi ludźmi jest błędem, gdyż nie chcą oni dyskusji, ale jedynie totalnego poniżenia i wdeptania w ziemię konkurentów. Jeśli przedstawi się takiej osobie wiarygodne wyniki badań przeczące ich poglądom, to albo to zignorują, albo przedstawia spreparowane wyniki badań, bądź też powołają się na takie badania, które były sponsorowane przez koncerny / grupy wpływu, nacisku.

5. ‚fajterzy’, od angielskiego słowa: ‚fighter’. To bardzo interesujący typ trolla internetowego, który ma urojenia na temat swojej wielkości, zajebistości, wpływu na innych. Jednocześnie, osoba taka uważa się za wielkiego łowcę czy ‚gangsta’, co samo w sobie jest komiczne i dość żałosne. Troll taki wybiera sobie jedna bądź kilka osób, które chce, w swoim mniemaniu, niszczyć psychicznie. Samo przedstawienie jest dość żałosne, gdy taki troll napotka osobę, której zwisają takie ataki, w tym wypadku mnie. Najczęściej po kilku nieudanych próbach podkulają ogon pod siebie i uciekają. Ich zadaniem jest nietypowy wampiryzm energetyczny, wysysanie życiowych sił ze swojej ofiary, dlatego błędem jest wdawanie się w jakiekolwiek relacje z takimi osobnikami. Po pierwsze, oni gówno mogą, a po drugie gdy tylko wyczują osobę silną psychicznie, to znikają szybciej niż się pojawili. Liczą na słabość adwersarza i możliwość wampiryzmu energetycznego. Osobniki takie produkują się i produkują, licząc na odpowiedź ofiary, jednak przy jej braku milkną sami.

6. ‚profesjonaliści’ czyli profesjonalni lobbyści, osoby wprost na etatach. Lobbują za energetyka atomową, za interesami Izraela, czy w końcu za syjonistyczną wizją świata. Cechuje ich narcystyczna pewność siebie i pełen profesjonalizm – to osoby szkolone do lobbowania bądź wojen w internecie, znają dobrze dany temat i nie wahają się używać wszelkich argumentów. Są skuteczni i przez to groźni – to jedyny typ trolla, który może poczynić większe szkody. Występują w pojedynkę, jako wyraziste osobistości, często są to osoby, które wcześniej należały do grupy pseudo racjonalistów, opisanej powyżej przeze mnie. Ich pisanie cechuje niemal całkowitą pewność siebie, niezachwianie poglądów i głoszonych ‚prawd’, czy w końcu wrażenie wybitnego profesjonalizmu i znajomości tematu. Oczywiście dla osób, które nie potrafią zidentyfikować tego typu trolla. W ich wypadku nawet nick jest dobrze dobrany tak, aby wpływać na podświadomość człowieka. Przykładowe nicki to: ‚virus’ (podczas epidemii świńskiej grypy), ‚słowo prawdy’, ‚tylko prawda’, ‚expert’, ‚pilot’ (po katastrofie samolotu prezydenckiego), ‚doctor’ itp. Lobbyści czasami mówią wprost, że dobrze znają daną branżę, że można im spokojnie zaufać, czy w końcu, że w ich rodzinie mają jakiegoś eksperta (w zależności od tematyki chwyty są różne). Ostatnio typowe wypowiedzi pod wpisami anty – atomowymi to: „Skąd wiesz? tak się składa, że mam możliwości obiektywnie ocenić to co piszesz, bo pracuję w pobliskiej, niemieckiej elektrowni atomowej”. I tego typu bzdury wyssane z palca.

7. ‚bojówkarze’, czyli są to internetowe bojówki młodzieżówek partyjnych SLD, PO bądź PiS. Najnowszym, świeżym trendem są niezwykle agresywni bojówkarze palikotówki. W wypadku PO bojówki internetowe powstały już w 2007 roku bądź jeszcze wcześniej, inspirowane słynnym listem pana Schetyny. Mowa w nim była o tym, aby na głównych portalach zamieszczać posty chwalące tę partię. Często stosują negatywną stygmatyzację w stosunku do oponentów, używając takich słów – zwrotów jak: oszołom, teorie spiskowe, moher, katol itp. Występują całymi stadami, chmarami i są zjawiskiem nagminnym. Mają urojenia wielkościowe i są święcie przekonani, że należą do warstwy społecznej o nazwie: ‚inteligencja’, więc mogą z tego powodu pozwalać na dużo więcej niż ich oponenci (to ich tok myślenia). Są agresywni, wulgarni, mało merytoryczni i często depczą dobre imię innych osób, oczerniają.

8. ‚umoczeni’ – czyli byli esbecy, ludzie robiący lewe interesy, ludzie, którzy wzbogacili się na złodziejskiej prywatyzacji, czy w końcu byli milicjanci, komuniści. Czasami i oni wypowiadają się na forum. Najczęściej dołączają do grup bojówkarzy partyjnych i razem z nimi tworzą kluby, stowarzyszenia, fora dyskusyjne. Ci ludzie siłą rzeczy nie chcę zmian i lobbują za aktualnym status quo. Czasami używają argumentów o ‚teoriach spiskowych’. Ich idealnym miejscem do życia jest właśnie nasz kraj w takiej formie, w jakiej jest on obecnie – czyli de facto: PRL bis. Co zrozumiałe, lobbują przeciwko wszelkim zmianom i za utrzymaniem stanu bieżącego. Idealnym przykładem takiego trolla jest użytkownik onetu o nicku ‚onetka50’, zawód – pani prokurator.

Źródło:
Źródło

1. Pisanie odrażających komentarzy, których celem jest odwracanie uwagi lub frustrowanie innych.

2. Podawanie się za zwolennika prawdy, tylko po to, by następnie pisać komentarze dyskredytujące ruch: Widzieliśmy ich nawet na naszych forach. To byli trolle udający, ze popierają Ruch Wolności. Zwykli oni później zamieszczać tasiemcowe, niespójne wypowiedzi rasistowskie w wymowie lub wyglądające na pisane przez osoby chore umysłowo.

Kluczem do tej taktyki jest przytaczanie argumentów Ruchu Wolności, a następnie pisanie nonsensów, przez co trafne argumenty wydaja się śmieszne przez skojarzenie z bredniami.

3. Zdominowanie dyskusji: Trolle często wskakują w dobrze rozwijającą się dyskusje w celu skierowania jej na manowce i sfrustrowania ich normalnych uczestnikowi.

4. Napisane wcześniej odpowiedzi: Wielu Trolli jest wyposażanych w listę różnych argumentów tak zaprojektowanych, by zagłuszyć uczciwe argumenty.

5. Fałszywe skojarzenia: Działają one wspólnie z technika nr 2, przez przywoływanie stereotypów. Na przykład nazywanie tych, którzy chcą śledztwa w sprawie Federal Reserve „zwolennikami „teorii konspiracyjnych” lub „lunatykami”.

6. Fałszywe moderowanie: Udawanie, ze jest sie „głosem rozsądku” w dyskusji, w której występują dobrze zarysowane strony. Skierowuje się ludzi od tego co jest dobrze zdefiniowane w „szara sferę”, gdzie prawda staje się „relatywna”.

7. Argumenty Słomianego Człowieka: Bardzo popularna technika. Troll oskarża oponentów o przyjmowanie pewnego punktu widzenia, nawet gdy oni tego nie robią. Następnie atakuje ten wymyślony punkt widzenia. Inaczej mówiąc, troll wkłada słowa w usta oponentów, a następnie je odpiera. Przykładowo: „Zwolennicy poglądu, ze 9/11 był spreparowany, twierdza, ze żaden samolot nie uderzył w wieżowce World Trade Centre i była to tylko animacja komputerowa. Czy oni są szaleni?”.

Czasami te strategie są używane przez ludzi, którzy maja problemy psychiczne. Jednakże, jeśli zauważysz, że ktoś używa tych technik często lub używa wiele z nich w tym samym czasie, możesz uznać, ze masz do czynienia z płatnym trollem internetowym”.

Źródło

*************

To wszystko ma swoją ładną nazwę czyli „marketing szeptany” lub jego odmienna forma czyli „marketing wirusowy”.

[wikipedia.pl]
„Marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing) – to działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego „spontanicznego” przekazu ustnego.

Kanałem przekazu informacji w marketingu szeptanym jest bezpośrednia dyskusja lub opowiadanie.

Przykładami realizacji marketingu mogą być między innymi:

zlecenie pracownikom zakładu fryzjerskiego prowadzenia rozmowy o nowej linii kosmetyków do włosów podczas wykonywania usług fryzjerskich
przekazywanie produktów nowo wprowadzonych na rynek, grupie nieopłacanych „agentów-wolontariuszy”, którzy korzystając z produktu przekazują swoją opinię znajomym.
zatrudnienie aktorów, którzy na przykład podając się za turystów przekazują treści przekazu marketingowego napotkanym przechodniom i dokonują nieformalnej prezentacji produktu.

Przez niektórych teoretyków marketingu marketing szeptany utożsamiany jest z pojęciem marketing wirusowy. Jednakże o ile celem i efektem działania marketingu szeptanego może być rozprzestrzenianie informacji w sposób właściwy dla marketingu wirusowego, to nie jest to warunek konieczny, gdyż o szeptanym charakterze działań marketingowych decyduje kanał przekazu marketingowego.

Szeroka definicja marketingu szeptanego (buzz marketing) jest pojęciem szerszym niż marketing wirusowy.”

Regulamin jednej z takich agencji:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych przeze mnie dobrowolnie, na stronie xxxxxxx należącej do xxxxxxxxx z siedzibą w xxxxxxxxx, kod pocztowy xxxxxx przy ulicy xxxxxxxxxxx reprezentowaną przez xxxxxxxxxx, do celów niezbędnych dla realizowanych akcji promocyjnych i badawczych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002r., Nr 101, poz. 926 ze zm.).

Niniejszym oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą.

Jak również:
Przystępując do kampanii organizowanych przez xxxxxxxx, będę postępował/a zgodnie z poniższymi zasadami:
1. Szczerość wypowiedzi – pisz własne, szczere opinie na temat produktów i usług każdej z marek.

2. Jawność wypowiedzi – nie podawaj się za kogoś kim nie jesteś.

3. Wiarygodność wypowiedzi – zawsze podawaj plusy i minusy ocenianego produktu/usługi. Nigdy nie chwal i nie krytykuj produktu/usługi bez podania konstruktywnych argumentów.

4.Nie spamuj! – wypowiadaj się w miejscach odpowiednich do treści, którą chcesz przekazać. Np. w wątku o samochodach nie opisuj nowej linii szamponu, tylko dlatego że musisz wypełnić raport. Pamiętaj! Zależy nam na Twojej szczerości i wiarygodności – nie liczy się ilość a jakość!  jasneee

5.Szeptaj wśród znajomych – oceniaj produkty w miejscach, które znasz i na których przesiadujesz. Dyskutuj na ‘swoich’ forach i blogach oraz portalach społecznościowych. Dyskutuj tam, gdzie ludzie Cię znają i liczą się z Twoim zdaniem. Nie oceniaj produktu czy usługi na forach, gdzie nie jesteś zarejestrowany/a. Użytkownik z 1 wpisem, nie jest wiarygodny. Nikt go nie zna i tym samym powstaje spam (wątki, gdzie dyskutują wyłącznie profile z jednym wpisem są bardzo podejrzane i nie lubiane przez moderatorów). Przyłączając się do dyskusji czytaj poprzednie wpisy i odpowiadaj na nie. Niech Twoja wypowiedź nie będzie oderwana od całości. Pamiętaj, w raporcie liczą się wszystkie wpisy, zarówno na  forach, jak i blogach i portalach społecznościowych.

6.Nie zapominaj o wątkach, w których się wypowiadałeś/aś – dołączając do rozmowy w danym wątku, bierz w niej aktywny udział. Jeśli oceniłeś/aś produkt, ktoś może zadać Ci pytanie o szczegóły. Ktoś może być zainteresowany tym co napisałeś/aś. Pomagaj więc tym, którzy mają pytania, oceniaj produkt z tymi, którzy mieli z nim wcześniej doświadczenia, pytaj się o powód tych, którzy myślą źle o danej marce.

7.Wypełniaj raporty sumiennie – pamiętaj, że każda akcja kiedyś się kończy i obowiązkiem każdego Agenta jest dostarczenie nam raportu z jego aktywności do określonego dnia – podanego w zakładce „Moje Akcje” – od tego zależy sukces kampanii i zadowolenie naszego klienta. A zadowolony klient to nowe akcje, kolejne produkty, ciekawe inicjatywy i jeszcze więcej wspólnej zabawy.

8.Baw się! Pojawiłeś się tutaj bo chcesz wziąć udział w czymś interesującym, czymś nowym. Lubisz wiedzieć więcej niż inni, czujesz się doceniony kiedy informacje dostajesz szybciej od innych. Dzięki xxxxxx należeć będziesz do grona osób mających realny wpływ na ulepszanie produktów marek, które znasz i lubisz. Pamiętaj! Należysz do wyjątkowej społeczności trendetterów i liderów opinii.

10.Bądź dumny z bycia Agentem xxxxxx – wspieraj naszą działalność, bierz udział w naszych inicjatywach i podsuwaj swoje własne. Dzięki temu przyczyniamy się do popularyzacji Jawnego i Etycznego Marketingu Szeptanego w Polsce! Wspólnie walczmy ze spamem. <– no to już jest hipokryzja <!– s:D –>:D<!– s:D –>





Wszystko bardzo ładnie pięknie a jak wyglądają w praktyce takie działania to chyba wszyscy wiemy…
Np. tak –> <!– m –>http://socjomania.pl/oszukany-marketing-szeptany<!– m –>
Cena takiej podstawowej kampanii jeśli chodzi np. o markę sklepu internetowego to ok. 1500zł./miesiąc.
Nie mam pojęcia jak to się ma w świecie propagandy politycznej ale podejrzewam że stawki są sporo wyższe (a regulamin dużo krótszy).

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s